_

Platby

  • úhrady spojené s užíváním bytu/NP jsou vždy prováděny na účet domu ( tj. SVJ, BD, s.r.o., soukromého vlastníka )
  • výše předpisu jednotlivých položek  a celková částka k úhradě je uvedena na evidenčním listu. V případě, že nemáte aktuální evidenční list, kontaktujte mne( L.H.), prosím, prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonicky, ráda Vám jej zašlu
  • platby prostřednictvím SIPO, změny a její specifika:

-  pouze pro uživatele, jejichž dům tuto službu poskytuje, tj. má Příkazní smlouvu s Českou poštou, s.p.

-    změny výše úhrady může správce dle technologických postupů České pošty, s.p. provádět do 25. dne předchozího měsíce ( např. změna na duben daného roku musí být provedena do 25.března, změny nahlášené po tomto dni budou samozřejmě zpracovány, ale na rozpisu plateb SIPO, popř. rozpisu bezhotovostní platby SIPO se promítnou v měsíci květnu daného roku )

-     úhrady prostřednictvím SIPO lze provádět:

      • inkasem z účtu – souhlas s inkasem i výši limitu pro inkaso si plátce zařizuje ve své bance
      • jednorázovým příkazem k úhradě – podaným ve své bance ve prospěch čísla účtu 156080780/0300, variabilní symbol = identifikační číslo (najdete v kolonce č. 1 horní části platebního dokladu SIPO pro ten měsíc, za který jednorázovým příkazem platíte), specifický symbol = vaše spojovací číslo (najdete v kolonce č. 2 horní části platebního dokladu SIPO). Poukazovaná částka převodem musí být totožná s částkou uvedenou na dokladu SIPO, pokud bude změněna, peníze nebudou ze strany ČP, s.p. přijaty  a budou vráceny zpět na účet plátce ze kterého přišly. Platnost dokladu SIPO je do posledního dne inkasního měsíce, pokud pošta platbu obdrží následující den, tzn. po vypršení platnosti dokladu,vracejí takovouto platbu zpět na účet ze kterého peníze přišly. Plátce by měl peníze zpět obdržet do 5-ti pracovních dnů.
      • v hotovosti – SIPO můžete zaplatit na kterékoli poště prostřednictvím platebního dokladu. Po zaplacení vám pošta na doklad vytiskne podací znaky podací pošty a celý doklad vám vrátí. Částku z platebního dokladu nelze samovolně měnit, pokud někdo nechce hradit všechny předepsané platby musí na poštu s platebním dokladem a z něj si nechat vyjmout platbu, kterou nechce hradit, tzn. dostane nový, tzv. částečný doklad se stejnými identifikačními údaji, ale na jinou částku. I zde platí doklad pouze do posledního dne inkasního měsíce.

 

Pokud máte zájem o přechod úhrad záloh na úhradu prostřednictvím SIPO a nejste si jisti, zda Váš dům tuto službu poskytuje, prosím, kontaktujte mne (L.H.) telefonicky nebo prostřednictvím el. pošty, ráda Vám sdělím, zda tuto službu můžete využívat a pokud ano, ráda Vám poradím a nasměruji pro vyřízení této úhrady.
_

Upomínky nedoplatků

  • pokud je na základě kontroly zjištěn nedoplatek, je dlužníkovi zaslána první upomínka, v případě ojedinělosti dluhu, neformální upozornění formou dopisu či e-mailu ( byl-li nám sdělen )
  • další upomínky jsou zasílány evidovaným způsobem (dle dohody se zástupcem domu – doporučeně, na doručenku nebo na doručenku výhradně do rukou adresáta)
  • pokud nedojde po upomínkovém řízení k úhradě dlužné částky, je dluh po dohodě se zástupcem domu předán k právnímu vymáhání
  • máte-li pochybnosti o výši dluhu, neváhejte mne (L.H.) kontaktovat prostřednictvím el. pošty nebo na tel. uvedeném v kontaktech

_

Změna vlastníka jednotky

  •  o změně vlastníka jednotky je potřeba informovat správce co nejdříve a předat kontakty na nového vlastníka správci
  • vlastnictví jednotky  přechází ke dni podání návrhu změny v KN ( zápis do KN je proveden cca do měsíce od podání návrhu, avšak vlastnické právo k jednotce je zapsáno zpětně ke dni, kdy byl podán návrh na vklad vlastnického práva )
  • potřebné doklady pro evidenci nového vlastníka:

> předložení Kupní smlouvy s otiskem razítka KN s vyznačením data nabytí právní moci změny vlastnictví  ( pro potřeby evidence nového vlastníka jsou postačující strany, kde jsou uvedeny obě smluvní strany, předmět prodeje, podpisy smluvních stran a otisk razítka KN s vyznačením data nabytí účinnosti. Pokud je ve smlouvě ujednání a odvolání na rozhodný den ( tj. den předání jednotky ) pro úhradu za služby , je potřeba správci předložit i toto ujednání.

> předávací protokol podepsaný oběma účastníky prodeje

  • vyúčtování služeb je provedeno u měřených služeb dle stavů uvedených na předávacím protokolu ( ÚT, TUV, vodné a stočné ), neměřené služby ( např. úklid, výtah, odvoz odpadu…. ) jsou vyúčtovány ke dni změny vlastnictví není-li v Kupní smlouvě zakotveno ujednání o rozhodném dni.
  • vyúčtování služeb je prováděno z celkových ročních nákladů, tj. nákladů za celý kalendářní rok celého objektu po doručení všech faktur týkajících se daného zúčtovacího období. Náklady jsou následně rozdělovány dle náměrů ( popř. plochy ), odsouhlasených měrných jednotek (počet osob, spoluvlastnický podíl, počet byt. jednotek/NP) a období (byla-li změna vlastníka jednotky).
  • Vyúčtování služeb nelze provést v průběhu zúčtovacího období, z tohoto důvodu musí původní vlastník správci předat kontaktní adresu pro doručení vyúčtování za období vlastnictví jednotky, které bude vyhotoveno dle výše uvedeného a v termínu jako všem ostatním vlastníkům.
  • přehlášení služeb individuálně sjednaných v souvislosti s užíváním jednotky ( např. elektřina, plyn, tel. přípojka, internet … ) si musí předávající a přebírající zajistit sami dle své dohody. Služby mimo uvedených v evidenčním listu nejsou předmětem vyúčtování.

_

Změna členství v bytovém družstvu

  • o změně – převodu družstevního podílu je potřeba informovat družstvo a správce co nejdříve
  • členství v bytovém družstvu vzniká dnem předložení Dohody o převodu družstevního podílu orgánům družstva ( popř. písemném oznámení dosavadního člena o převodu členství a písemný souhlas nabyvatele členství ) a zaplacením základního členského vkladu
  • potřebné doklady pro evidenci nového člena:

> předložení dohody ( oznámení ) s vyznačeným datem předložení a podpisem družstva

> předávací protokol podepsaný oběma účastníky převodu

  • Nájemní smlouvu vystaví správce nebo samo družstvo, záleží na ujednání mezi správcem a představenstvem družstva
  • vyúčtování služeb je provedeno u měřených služeb dle stavů uvedených na předávacím protokolu ( ÚT, TUV, vodné a stočné ), neměřené služby ( např. úklid, výtah, odvoz odpadu…. ) jsou vyúčtovány ke dni převodu členství není-li v dohodě zakotveno ujednání o rozhodném dni
  • vyúčtování služeb je prováděno z celkových ročních nákladů, tj. nákladů za celý kalendářní rok celého objektu po doručení všech faktur týkajících se daného zúčtovacího období. Náklady jsou následně rozdělovány dle náměrů ( popř. plochy ), odsouhlasených měrných jednotek (počet osob, počet byt. jednotek/NP) a období (byl-li v průběhu zúčtovacího období převod členství).

Vyúčtování služeb nelze provést v průběhu zúčtovacího období, z tohoto důvodu musí původní člen družstva správci předat kontaktní adresu pro doručení vyúčtování za období členství v družstvu, které bude vyhotoveno dle výše uvedeného a v termínu jako všem ostatním členům družstva.

Přehlášení služeb individuálně sjednaných v souvislosti s užíváním jednotky ( např. elektřina, plyn, tel. přípojka, internet … ) si musí předávající a přebírající zajistit sami dle své dohody. Služby mimo uvedených v evidenčním listu nejsou předmětem vyúčtování.